< Zpět na seznam úloh

P4 Kasino

function validator(result, dataset) {
  return Math.abs(dataset.out - result) <= 0.3 * Math.abs(dataset.out);
}
var datasets = [
  {"argv": [10, 2000, 1], "out": -0.21},
  {"argv": [20, 1000, 1], "out": -0.47},
  {"argv": [100, 1000, 1], "out": -2.56},
  {"argv": [100, 1000, 10], "out": -19.7},
  {"argv": [100, 1000, 100], "out": -60.9},
]
var names = ['n', 'penize', 'prvni_sazka'];

Honzík rád chodí do kasina. Chce mít svoje ztráty pod kontrolou, a tak by rád věděl, kolik peněz průměrně prohraje.

Jeho nejoblíbenější hra je tahání karet, kdy si vytáhne náhodně jednu z 5 karet. Pokud má na sobě karta smějícího se smajlíka, vyhraje Honzík 1.65× svoji sázku, pokud ma na sobě zamračeného smajlíka, prohrává celou sázku. Karty s usměvavým smajlíkem jsou 3, zbylé 2 mají zamračeného smajlíka.

Honzík je vychytralý, a tak má na svoje prohrávání algoritmus:

Program dostává tři přirozená čísla:

Vašim úkolem je vytvořit pro Honzíka simulátor, který spočítá, kolik peněz průměrně v kasinu vydělá. Konkrétně chceme odhadnout rozdíl, kolik si Honzík odnese z kasina, oproti tomu, s kolika penězi přišel. Výsledek tedy vždy bude záporné číslo, a potřebujeme ho s přesností na 30%.

import random

def main(n, penize, prvni_sazka):
  return 0

Rada: požadovaná přesnost na třicet procent vychází zhruba tak, že pro spolehlivý odhad máme zprůměrovat sto tisíc vzorků.